PRIMERES COLÒNIES ALCANAR

El passat mes de Setembre a l'Onada d'Alcanar vàrem organitzar unes colònies per a poder retrobar-nos amb els avis d'altres residències i ensenyar-los el nostre poble i les poblacions veïnes. Els iaios més valents que vàrem baixar a passar uns dies a casa nostra van ser alguns dels residents de Casserres, de Riudoms i de la Sagrera, amb els seus cuidadors respectius. El primer dia quan vàren arribar al centre els vam acollir amb una bona benvinguda i vam repartir-los les habitacions per a que puguèssin estar com a casa seva. Desprès vàrem fer les presentacions pertinents i a continuació ja vam dinar. Per la tarda vàrem fer una excurció molt divertida per Penyiscola, vàrem arribar a l'hora de berenar, ens vàrem menjar unes galetes i un suc i desprès vam fer una ruta molt divertida amb el tren turístic. Els avis seu van passar molt bé, i els que mai havien estat a Penyiscola es van quedar enamorats de la ciutat. A l'endemà com encara érem poca gent vam invitar als residents de la Ràpita, Ulldecona, l'Ampolla i Deltebre a fer una paella a l'ermita del remei. Tots els residents invitats d'altres centres, més tots nosaltres, més les famílies que van voler pujar al Remei ens vam reunir més de 150 persones per a l'àpat. Cap a les 12 del matí el mossén d'Alcanar va pujar i ens va fer una missa i en acabar tots plegats ens vam asseure a les taules per poder començar l'àpat, vam menjar unes picades per começar i una paella molt bona que ens va fer Alfonso, el nostre cuiner. En acabar vàrem baixar tots cap a la residència i vam fer un bingo multitudinàri, on van haver-hi risses, diversió i algun regalet per als més afortuntats. Al acabar els qui no estaven instal·lats al centre, van marxar cap als seus pobles i els altres ens vam quedar, vam anar a passejar una estoneta i desprès de sopar a descansar, que tots estavem esgotats. El divendres en acabar d'esmorzar, vam pujar a les furgos i vàrem fer una excurció a Sant Carles de la Ràpita. Vam anar a veure el Port Marítim, vàrem entrar alguna botigueta per comprar coses i desprès de fer un passeig molt agradable pel costat del mar, alguns valents van banyar-se els peus a la platja. En acabar vàrem marxar cap Alcanar, ens vam menjar un dinar boníssim i ens vam acomiadar dels nostres companys de colònies. Tots junts, residents, treballadors i familiars, hem estat d'acord que l'experiència ha estat inoblidable, i esperem poder repetir molt aviat.